بهبود معجزه آسای یک مرد از بیماری دیابت نوع 1

 9 ژوئن 2017- یک مرد بریتانیایی که هفت سال پیش ابتلا او به دیابت نوع 1 محرز شده بود، در سن 30 سالگی در اوایل سال جاری پس از آزمایش قندخون متوجه شد که مقدار قند خونش طبیعی است و دیگر نیازی به تزریق  انسولین یا رعایت رژیم غذایی کم کربوهیدرات ندارد. او که Daniel Darkes نام دارد و از اهالیداونتریدر Northampton است، برای انجام آزمایشات بیشتر به آمریکا سفر کرد، محققان پس از آزمایشات فراوان تایید کردند که او حامل یک "ژن نادر" است.

آقای Darkes که در طی هفت ماه گذشته هر هفته برای آزمایش قندخون به بیمارستان عمومی Northamp مراجعه کرده است، می‌گوید: پزشکان اعلام کردند که من حامل یک ژن نادر هستم  که به عنوان یک نسخه‌ی پشتیبان از سیستم ایمنی عمل می‌کند، این ژن سبب شده است انسولین مجدداً توسط پانکراس من تولید شود.

محققان می‌گویند: این ژن موجب شارژ مجدد سیستم ایمنی و پانکراس آقای Darkes شده و عملکرد سلولهای بتا که برای مدتی به حالت خفته درآمده بودند را به آنها برگردانده است.

محققان این امکان که فعال شدن سلولهای بتا بر اثر تروما یا شوک بوده است را رد نکرده‌اند.

قبل از انجام آزمایشات، محققان احتمال واقعی بودن بهبود معجزه آسای آقای Darkes را 80 درصد می‌دانستند، آنها می‌گویند: بهبودی این بیمار می‌تواند بوسیله‌ی سیگنالی باشد که از مغز او به پانکراس ارسال شده است.

 جامعه‌ی دیابتی در حال بررسی علت بازگشت توانایی پانکراس آقای Darkes برای تولید انسولین هستند. امید است که این یافته‌ها بطور کامل منتشر شود و انقلابی را برای درمان دیابت نوع 1 پایه ریزی کند.

 آقای Darkes می‌گوید: من هنوز هم بدون نیاز به انسولین برای مدت هفت ماه زندگی می‌کنم  و در حال تمرینات دو میدانی برای شرکت در یک مسابقه‌ی فوق ماراتن هستم.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2017/jun/northampton-man-with-type-1-diabetes-who-stopped-injecting-says-he-has-rare-gene-92467442.html